Recenzja z „Metalopolis”

Okładka Vanishing Celestial Bodies„Polská scéna je co se týče vzniku nových a nových zajímavých kapel na tom nesrovnatelně lépe, než ta naše, což koneckonců neříkám poprvé. Jsem nucen si na tuto pravdu vzpomenout i během poslechu novinkového EP pětice říkající si NEUROTHING, která navíc svůj výtvor opatřila zdařilým a graficky příjemně vyvedeným obalem i bookletem. Není to však jen pozlátko ukrývající hudební prázdnotu? Ne, tohle naštěstí není ten případ.

Zbystřit by měli hlavně fanoušci natlakovaného riffování ala MESHUGGAH, neboť k těm by NEUROTHING musel přirovnat snad každý, kdo se na tomto poli alespoň trošku orientuje. Mladá kapela, která se zformovala teprve před rokem se totiž vzhlédla v moderním pojetí metalu, jak jej presentují právě zmiňovaní Švédové. Nejdůležitějšími součástkami tohoto metalového stroje jsou úderná rytmika a nekompromisní kytarová bruska, která svým pojetím občas připomene třebas i americkou PANTERU v dobách „Vulgar Display Of Power“ (1992) anebo „Far Beyond Driven“ (1994). Uřvaný vokální projev Chupasangreho pak nese všechny typické rysy takto pojaté muziky. Pozitivně pak lze hodnotit i občasné pokusy o čistý zpěv, kterých by dle mého názoru mohlo v budoucnu jen přibývat. Zvuková stránka nahrávky splňuje všechny nároky na ní kladené. Jednotlivé nástroje znějí vskutku nekompromisně a čistě.

Čtyřskladbový vstup NEUROTHING na scénu lze charakterizovat jako povedený a rozhodně ne zbytečný. Pevně věřím, že Poláci mají na to, aby se jejich tvorba ze 100%-ního vlivu těch slavnějších brzy dokázala oprostit a přijít i s nejednou originální a zajímavou myšlenkou. Koneckonců tyto náznaky lze vypozorovat i v tomto demu.”

autor: Dalas, ocena: 7/10
źródło: Metalopolis, data: 11 listopada 2005